Caye Caulker, Belize - Reisverslag uit Belize-stad, Belize van Esther Henneman - WaarBenJij.nu Caye Caulker, Belize - Reisverslag uit Belize-stad, Belize van Esther Henneman - WaarBenJij.nu

Caye Caulker, Belize

Blijf op de hoogte en volg Esther

02 Juli 2013 | Belize, Belize-stad

Op naar een tropisch eiland.
Met de bus naar de ferry.

Gelukkig konden we achter op de ferry buiten in het zonnetje zitten.
Maar Esther op een boot word tegenwoordig standaard nat.
Het opspattende water, niet veel, was op dat moment wel lekker verkoelend.
Na zo'n 3 kwartier aangekomen.
Bagage kon naar het hotel gebracht worden voor 1 dollar. Niet lang over na hoeven denken dus...........

Hotel heette Tropical Paradise. Nou dat was het ook wel.
Leuk opgezet met bijna allemaal vrijstaande houten huisjes.
Aan het water een steiger, incl. glad/algen trapjes, waar je lekker kon zwemmen. Helaas niet vanaf de kant. Dreef een hoop zeewierachtig iets.

We gingen op zoek naar een colaatje. In het eerste restaurant waar we kwamen was er niet veel meer. Water, bier en sapjes.
Dus dan maar een watermeloensapje. Maar die was echt onwijs lekker!!!
Daarna lekker door het dorp wandelen. Leuk relaxed dorp.

Daarna nog even lekker het water in en verder..............relaxen.
Boekje erbij en klaar.

Volgende ochtend vroeg wakker.
Lag al voor 7 uur in het water. Goed begin van de dag!!!!!
Beetje luieren nog, in het zonnetje.
Alleen mijn kamergenootje en ik gingen niet snorkelen.
Dus we hadden het strandje bij het hotel geheel voor onszelf.

Na het nodige geluier toch maar op zoek voor het ontbijt.
Leuk tentje gevonden en om half 11 zaten wij te ontbijten.
Uitzicht over zee!!! Met een heerlijke bagel.

Verder echt bijna niets gedaan.
Geweldig!!!!!
Zijn alleen nog even naar de andere kant, 5 minuten lopen, gegaan voor de zonsondergang.
Helaas niet zo mooi als verwacht maar wel enorm gelachen omdat we allerlei dingen zagen in de wolken. Ik noem een varken, superman.
3 dames helemaal krom van het lachen, 2 heren keken ons aan alsof we gek waren.
Op de terugweg, bijna echt donker, verkeerd gelopen.
We liepen met 3 dames.
Op een gegeven moment vonden we wel al dat de terugweg langer was dan de heenweg.
We liepen langs een stuk bos. Daar waar heel veel droge blaadjes op de grond lagen.
We hoorden een hoop geritsel daar vandaan komen. Liepen dus niet echt heel relaxed. We zagen een pad en liepen toen echt tussen het geritsel.
Was ook niet het goede pad dus wij weer terug.
Totdat 1 van ons een gil gaf. Het geritsel was echt naast haar voet.
Snel doorlopen en terug naar de goede weg voor het hotel.

We hadden ondertussen wel al bedacht dat dat de krabben moesten zijn die we de avond ervoor ook al over het eiland hadden zien lopen.
Maar in de bosjes moeten het er honderden zijn geweest.

Achteraf dus heel komisch!!!!!