Play del Carmen - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Esther Henneman - WaarBenJij.nu Play del Carmen - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Esther Henneman - WaarBenJij.nu

Play del Carmen

Blijf op de hoogte en volg Esther

02 Juli 2013 | Mexico, Playa del Carmen

's Middags aangekomen en bijna meteen op pad om de stad te verkennen.
Een hoop amerikanen en hele grote souvenierswinkels.
's Avonds bij een Italiaan gegeten.

De volgende dag zijn we naar het eilandje Cozumel geweest.
Samen met nog 2 dames.
We hadden een buggy gehuurd met z'n 4tjes.
Echt lachen!!!!
Eerst zoals opgedragen getankt.
Daarna touren!!!
Na zo'n half uur een leuk tentje gevonden om te lunchen.
Nu ging er een ander achter het stuur. Na nog geen 10 minuten stopt dat ding ermee.
Gelukkig kwamen er 2 gidsen met toeristen langs en die hebben ons weer op weg geholpen.
Ik weer achter het stuur en na zo'n 5 minuten stopte de motor weer.
Zo'n beetje in de middle of nowhere. Geen telefoonbereik dus dat werd lastig.
In de verte zagen we een strandtent.
Op een gegeven moment komen er amerikanen voorbij en besloten om 1 van ons mee te laten rijden naar die tent om daar te bellen.
De andere 2 zouden daar heen lopen.
Ik zie de auto en de anderen weer terug komen. Ook geen bereik in die strandtent.
Telefoonnummer doorgegeven aan de amerikanen. Ook nog andere hulplijnen ingezet, taxi's, om maar hulp te kunnen krijgen.
Na ruim een uur komt er een motoragent langs. Die hadden de amerikanen ingeseind dat wij daar stonden.
De dames hadden afgesproken om met de groep te gaan eten en moesten dus de ferry van 5 uur halen.
Dus die zijn liftend, met wederom amerikanen, weggegaan.
Na een half uur zijn wij ook gaan liften. De politieman zou bij de buggy blijven zodat dat allemaal goed kwam.
Onze ferry ging om 7 uur.
Gelukkig kwam er nog een auto voorbij waar we bij konden. Wederom bij amerikanen.
Rond half 6 zaten wij weer bij de autoverhuur waar we echt helemaal geen respons kregen.
Het was onze eigen schuld want we hadden vast niet genoeg getankt en nog meer van dat bla bla.
Toen wilde hij nog meer geld van ons.
Daarop heb ik de politie erbij gehaald. Maar die kon dus niets voor ons doen en konden we betalen voor het maken van een extra sleutel, want ik had de sleutel niet moeten achterlaten bij de politieagent.

Uiteindelijk stonden we om half 7 bij de ferry.
Werd nog gezellig op de ferry. De band van de heenweg stond er nog en met de dronken toeristen op de boot werd het een feestje.

We waren net gaan zitten om te gaan eten horen van 1 van de groep dat de dames op ons zaten te wachten.
Die wilde zeker weten dat we weer terug op vaste wal waren.
Dus op naar het hotel en uiteindelijk met z'n 4en gegeten.

Een bijzondere dag dus wel. Waar we ondanks de ellende enorm veel hebben gelachen hebben.

Volgende dag een beetje door Playa lopen. Even een uurtje op het strand gezeten.
Daarna ben ik terug gegaan naar het hotel. Daar nog een beetje gespeeld in het zwembad.

's Avonds het laatste etentje met de groep.
Erg gezellig.
Kadootje voor de reisleider. Dat had hij dubbel en dwars verdiend!!!!

Na het eten toch maar terug naar het hotel.
Tas pakken en kleren klaar leggen voor de terugreis.

's Morgens vroeg op pad naar de luchthaven.

Het is voorbij!!!!

Maar wat een geweldige reis is dit geweest!!!!

Allemaal bedankt!!!!!

Adios Esther