Turmi - Reisverslag uit Turmi, Ethiopië van Esther Henneman - WaarBenJij.nu Turmi - Reisverslag uit Turmi, Ethiopië van Esther Henneman - WaarBenJij.nu

Turmi

Blijf op de hoogte en volg Esther

31 Januari 2015 | Ethiopië, Turmi

We gaan naar de Omo-vallei.

We bezoeken nog een erg interessant dorp wat diverse muren heeft.
Met heel veel doorgangen waar je dus makkelijk in kan verdwalen.
Ik hou de gids goed in de gaten.

Aangekomen in Turmi worden de tenten opgezet.
Ik heb een 2-persoonstent voor alleen gebruik.
Lekker luxe.......................of niet.
hahaha
Het matrasje is echt wel dun. Dus die heb ik dubbel geslagen. Daardoor kwamen mijn benen wel op het tentzeil te liggen.
Maar voor de heupen was het wel beter.

's Middags op pad naar het dorp.
Viel niet echt heel veel te beleven.
Dus op zoek naar een drankje.

Na het drankje zijn mijn vm en ik aan de wandel gegaan.
De mannen zijn weer terug gelopen.
Op een gegeven moment zie ik een dame op een lege jerrycan drummen en zie een meisje dansen.
Zien ze ons en gelijk gebaarden ze dat we binnen moesten komen.
Daar even mee gedanst met het meisje. Erg lachen, wij zijn tenslotte toch harken!!!
Wij weer verder.
Kijk ik een tuin in worden we daar ook weer uitgenodigd.
Na een tijdje komt er een zeiltje bij de buren vandaan waar verkoopwaar op worden gelegd.
Daar heb ik uiteindelijk wel wat gekocht.
Ook hier weer erg lachen!!!!
Een jongen die 3 maanden in nl had gestudeerd kwam zijn nederlands laten horen.
Hierna weer terug naar de camping.
Daar met z'n allen gegeten.
Nog even kletsen en dan de tent in.

De deken had ik dus uiteindelijk voor niets gekocht.
Had het in mijn lakenzak al warm genoeg.

In de omgeving van Turmi leven diverse stammen.
Helaas weet ik niet meer precies in welke volgorde we waar wat gezien hebben.
Maar we hebben de Hamar en de Mursi gezien.
Erg opdringerig volk dat graag op de foto wil voor geld.
De een heeft klei met boter in hun haar en op de huid en de ander heeft een schotel in de onderlip.
Ik heb daar geen foto's gemaakt.
Voelde me daar niet echt op mijn gemak.
Ze zien er allemaal erg opgedoft uit. Hoe gekker hoe beter.
Op zich wel lachen om te zien dat ze voor elke toerist gaan poseren.

Uiteindelijk gaan we naar Jinka.
Bij vertrek uit Jinks bezoeken we nog 1 dorp.
Een heerlijk relaxed dorp waar je gewoon foto's kan nemen.
Dit zijn de Aris.
Op het moment dat de gids begon te praten pakt een meisje mijn hand vast met haar kleffe handje en laat me de rest van de rondleiding niet meer los.
Heb nog met haar gehuppeld.
Erg schattig wel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ethiopië, Turmi

Ethiopië

Nieuwe reis!!!!

Recente Reisverslagen:

31 Januari 2015

Zaandam

31 Januari 2015

Arba Minch

31 Januari 2015

Turmi

31 Januari 2015

Arba Minch

31 Januari 2015

Harar
Esther

Reizen!!!!!!!!!!! Zie ook eerdere reizen. estherintanzania1@waarbenjij.nu esthercostarica@waarbenjij.nu

Actief sinds 06 Sept. 2016
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 23898

Voorgaande reizen:

03 September 2016 - 17 September 2016

Italië, actieve strandvakantie

16 Mei 2016 - 27 Mei 2016

Sri Lanka

25 December 2014 - 23 Januari 2015

Ethiopië

08 Juni 2014 - 26 Juni 2014

Maleisië

07 Juni 2013 - 29 Juni 2013

Mexico, Guatamala, Honduras en Belize

21 December 2012 - 04 Januari 2013

Zuid India

Landen bezocht: